sâmbătă, 15 ianuarie 2011

Catre epigonii...

Sunt dezgustata de acele prsoane care  invoca motivul ,,nu-mi place"cand vine vorba de o opera clasica,insa acest motiv nu vine de la simplul fapt ca aceea opera,, nu le satisface nevoia intelectuala"-ci vine ca o forma de protest fata de ce e  cu o forma fixa si invatat de decenii bune...
Astfel de cele mai multe ori aud,,de ce sa invat  eu Luceafarul care are 90 si ceva de strofe...pai ce e asa de impresionant o stea sa indragosteste de una care il lasa balta pentru unul mai tanar..."
Domnisoarelor ,unde va e mintea in zilele noastre?..fericiti cei ce inteleg literatura caci sunt convinsa ca va vor intrece.
Oare nu e justa si intrebarea,,la ce imi foloseste tabla adunarii sau inmultirii?"-ba da este,pentru ca pe viitor va deveni bazele unui bagaj impresionant in domeniul matematicii(bine asta daca iti place )daca nu macar vei sti ce rest vei primi de la vanzatoarea din coltul tarabei...
Asa e si cu literatura-in special cea clasica...Cum vei putea vreodata sa iti dai seama ce au in comun Eminescu si Bacovia -care au trait in perioade  total diferite -sau cum vei recunoaste acel copil universal din minunatele,,Amintiri din copilarie"ale lui Creanga?
Vezi,in orice domeniu ar trebui sa existe o baza.
Macar un singur lucru sa il retii din toata palavrageala asta:pentru cineva literatura conteaza,pentru cineva Eminescu conteaza-,,Toate-mi sunt deopotriva/Eu raman ce-am fost :romantic"



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu